dinsdag 11 januari 2011

We zijn weer vertrokken!!

Hallo beste volgers!

We zijn weer vertrokken! Eerst en vooral aan iedereen een 'GELUKKIG NIEUWJAAR'! Samen met de kinderen proberen we er een 'S.P.E.T.T.E.R.E.N.D.' jaar van te maken vol van plezier en leuke verrassingen! De kinderen hebben alvast een vliegende start genomen! Ze zijn namelijk superflink! Vandaag hebben we ons uitgeleefd in de turnzaal, we speelden het spelletje 'ballenoorlog deel I en II', 'krokodillenslang' en ' Maak de reus wakker. Het was een geslaagde les vol van beweging én plezier.

Na de speeltijd zijn we van slag gegaan met 'Pistache', onze Franse vriend! We leerden namelijk een lied zingen: 'Si tu as la joie au coeur...' Dat betekent 'als je vreugde hebt in je hart...' en dan moest je iets uitvoeren: we moesten in onze handen klappen, met onze vingers knippen, onze tong klakken, met onze voeten stampen, olé roepen... We hebben zelfs de polonaise door de klas gedanst. Ook Pistache heeft zich helemaal uitgeleefd! Ik zal proberen dit festijn dan eens te filmen! Zo kunnen jullie ook meegenieten van dit spektakel!

Donderdag gaan we aan de slag met het verhaal van 'De tovenaar van Oz'
. We gaan een stukje luisteren naar het verhaal, een stukje bekijken én dan gaan we uiteindelijk ook zelf de handen uit de mouwen steken! We zorgen voor een écht poppentheater! Ik ben nu al benieuwd naar de resultaten!

Tot donderdag!

2 opmerkingen:

  1. Amai... Wat zal dat weer leuk worden, een poppentheater!!
    En dan nog van de tovenaar van Oz...
    Dat is van mijn kindertijd... zaaaalige herinneringen...
    Ik wou dat ik nog een tweedeklassertje was!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En gelijk heb je, juf Nathalie. Waar zijn die tijden? Ik denk dat de kinderen alvast een leuke donderdagnamiddag tegemoet gaan.

    BeantwoordenVerwijderen