donderdag 17 februari 2011

Een week rond afval

Wat hebben we deze week weer knotsgekke, maar vooral leerrijke avonturen beleefd! Vorige week sloten we de week af met het bezoek van mister Jekkes. Deze week zijn we de week gestart met een afvalvisspel. Dit ging als volgt: we speelden, met behulp van het digitale bord, het pak-je-afvalspel. Wanneer we het afval juist sorteerden, mochten we vissen in onze afvalbolletjesvijver!
In elk bolletje zat er ook een afvalprentje die we ook juist moesten sorteren. Het is een plezier om met mijn lieve kinderen van 2 LOA aan de slag te gaan, ze zijn altijd zo enthousiast. Dit doet me echt genieten. Dank je, lieve kinderen!

Dinsdag hebben we voor het eerst al eens geoefend voor het schoolfeest. Dit is zo spannend. Ik laat er al af en toe mijn slaapje voor, maar we doen onze uiterste best!

Vandaag hebben we klasoverschrijdend (samen met het eerste leerjaar) geknutseld met afval. In de klas hebben we eerst eventjes aan de hand van een woordspinnetje nagedacht wat er allemaal op een KERMIS aanwezig is. De kinderen hadden heel veel ideeën en waarom wederom onmiddellijk superenthousiast! Daarna begaven we ons naar beneden in de grote zaal met héél véél afval. De kinderen mochten volledig zelf kiezen wat ze wilden maken. Ze hebben dan ook hun uiterste best gedaan. Er werd een bollosmito-kraam , een vogelpiekkot, een draaimolen, een spookhuis, een suikerspinnenkraam... ineen geknutseld.

Morgen sluiten we af met een tentoonstelling. Alle klassen hebben geknutseld met en rond afval en dit is het ideale moment om elkaars werkjes eens te gaan bewonderen! Wij staan alvast op de tentoonstelling met onze kermis en uiteraard ook onze portefeuilles (die enkel en alleen uit afval gemaakt zijn - TROTS).

Het leuke is dat we morgen ook eens voor onze kast mogen staan met een doel voor ogen, nl. alles wat GROEN = TOP! Mijn outfit is alvast van begin tot einde in het groen. Ik ben benieuwd naar mijn groene kinderen! Tot morgen!

PS: geen foto's van de afgelopen dagen, maar morgen mag je zeker komen piepen, want foto's zullen er zijn!

Mosgroene groeten,
Juf Wendy in 't groen

3 opmerkingen:

  1. Wat doen die jongens en meisjes van 2 loa het goed rond afval. Zoveel soorten spelletjes rond afval. Dat kon alleen maar leuk zijn en heel leerrijk! Ik ben alvast reuzebenieuwd naar al die leuke kermisattracties gemaakt uit afval. Maar eigenlijk nog meer benieuwd naar die afvalportefeuilles. Ik hoorde er al veel over vertellen.
    Ik zal je moeten bijstaan dat ook in het vierde de juf zo af en toe eens een slaapje laat van het schoolfeest. Maar uiteindelijk zal het een spetterend schoolfeest worden! Daar ben ik zeker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag juf Wendy in't groen,
    Wat hebben jullie weer superleuke dingen rond afval, vooral naar die portefeuilles ben ik benieuwd.
    Vannamiddag was absoluut een topper!! Het was blijkbaar héél leuk en creatief!
    'k Ben al beniewd naar je outfit morgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juf Wendy, ik zie al uit naar de foto's zodat mijn verblijf in het ziekenhuis wat groener wordt!

    BeantwoordenVerwijderen